Hoe een businessplan voor het uitlaten van honden te schrijven (inclusief sjabloon)
Het uitlaten van een hond is een uitstekende manier om in je stappen te komen en je cardiovasculaire gezondheid te verbeteren. Het is ook geweldig voor huisdieren, omdat ze hun benen kunnen strekken en mogelijkheden hebben om te socialiseren en hun leibandmanieren te oefenen. Een hondenuitlaatbedrijf is een slimme keuze voor een optreden omdat het zoveel voordelen heeft.
Velen vinden het uitlaten van honden bevredigender dan werken op een kantoor. Je kunt tijd doorbrengen met veel schattige pups terwijl je zelf aan lichaamsbeweging doet. Het uitlaten van honden lijkt misschien zonder risico’s. Er zijn echter verschillende problemen. Wat als de pup een persoon of een ander huisdier bijt? Wat gebeurt er als de hond gewond raakt? Hoe balanceer je je tijd met het maken van winst voor je inspanning?
Welkom bij het businessplan hondenuitlaatservice.
Voordat u begint
Een businessplan is noodzakelijk als u investeerders wilt krijgen of een bank wilt overtuigen dat uw bedrijf een waardevolle investering is. U moet de redenen achter uw hondenuitlaatbedrijf verwoorden. Hier zijn enkele dingen die u misschien wilt doen voordat u daadwerkelijk begint met het schrijven van het plan zelf:
1. Bestudeer de markt
Het is van cruciaal belang om de status van de markt te beoordelen en of er voldoende interesse is om deze te ondersteunen. U vindt veel zakelijke beoordelingen online. Veel bedrijven geven samenvattingen vrij via persberichten om u enkele concrete gegevens te geven. U kunt ook op de lokale bedrijven tikken. Dierenwinkels, hondendagverblijven en dierenklinieken kunnen waardevolle inzichten bieden.
Afbeelding Credit: StockSnap, Pixabay
2. Bepaal de kwetsbaarheden van de markt
U moet ook rekening houden met de kwetsbaarheden van uw markt. Het is een typisch onderdeel van een traditioneel businessplan. Je moet echter een plan hebben als het ondenkbare gebeurt. Je kunt het zien als een andere vorm van verzekering. Het geeft bedrijfseigenaren een back-upplan om hen te helpen het tij van onvoorziene tegenwind te berijden.
3. Bepaal uw opstart- en onderhoudskosten
U moet een realistische beoordeling maken van uw initiële en onderhoudskosten om ervoor te zorgen dat uw bedrijf levensvatbaar is. U zult waarschijnlijk merken dat het gemakkelijker is om riemen en reiswaterbakken te bieden dan uw klanten hun eigen waterbakken te laten meenemen, omdat het u op de lange termijn geld kan besparen.
4. Ontdek uw wettelijke verplichtingen en hun kosten
U zult waarschijnlijk belasting moeten betalen als serviceprovider. Mogelijk moet u extra kosten maken om andere staats- en federale bijdragen te dekken. Niet dat de kosten die ermee gemoeid zijn, extra vergunningen of belastingen kunnen omvatten. Onderzoek uw verplichtingen op lokaal, staats- en federaal niveau.
Image Credit: otsphoto, Shutterstock
5. Ontdek uw wettelijke verplichtingen en hun kosten
U zult waarschijnlijk belasting moeten betalen als serviceprovider. Mogelijk moet u extra kosten maken om andere staats- en federale bijdragen te dekken. Vergeet niet om uit te zoeken wat u moet betalen voor uw bedrijfstype. Het kan gaan om extra vergunningen of belastingen. Onderzoek uw verplichtingen op lokaal, staats- en federaal niveau.
Als u van plan bent om anderen bij uw bedrijf te betrekken, overweeg dan uw uitgaven, of u ze nu als werknemers of aannemers inhuurt. Er bestaan verschillen in verschillende overheidsvoorschriften. U moet overwegen om een payrollbedrijf in te schakelen om u te helpen door de wettelijke verplichtingen te waden.
6. Plan uw bedrijfsstructuur en de kosten ervan
U kunt uw bedrijf opzetten als een eenmanszaak. Het is gemakkelijk te doen, zelfs voor een nieuwkomer in het bedrijfsleven. Uw hondenuitlaatbedrijf maakt deel uit van uw persoonlijke belastingsituatie. Dat betekent dat de verplichtingen van de eerste synoniem zijn met uw persoonlijk inkomen. Het maakt in veel gevallen misschien niet uit. Dit type omvat echter aansprakelijkheidskwesties, die u misschien wilt scheiden van uw persoonlijke zaken.
7. Bepaal je doelgroep en hoe je ze kunt bereiken
U kunt op verschillende bronnen tikken om erachter te komen wat uw potentiële doelgroep zou kunnen zijn. Censusgegevens, uw lokale kamer van koophandel en dierenklinieken kunnen waardevolle bronnen bieden. U moet ook weten welke aanbiedingen momenteel beschikbaar zijn om uw concurrentie te meten.
Afbeelding Credit: LoboStudioHamburg, Pixabay
8. Een SWOT-analyse voltooien
Een SWOT-analyse houdt rekening met de sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen voor een branche. Het vat alles samen wat u moet weten om weloverwogen beslissingen te nemen over uw hondenuitlaatbedrijf. Het is essentieel om Wees realistisch in deze analyse. Laat uw dromen van een levensvatbaar bedrijf de realiteit van het slagen ervan niet vertroebelen.
Hoe een businessplan te schrijven
Nu je je huiswerk hebt gedaan, is het tijd om daadwerkelijk te beginnen met het schrijven van het plan. Hieronder vindt u een lijst met aspecten die moeten worden uitgeschreven en opgenomen. Ze hoeven niet per se in deze volgorde te staan, maar elk van hen moet op de een of andere manier worden opgenomen.
1. Beschrijf uw bedrijf
Klanten willen graag het verhaal achter een bedrijf kennen. Hetzelfde geldt voor een hondenuitlaatbedrijf. Gebruik dit eerste gedeelte om snel te beschrijven wie u bent en wat uw bedrijf gaat doen. Dit fungeert als een introductie tot uw bedrijf en maakt mensen nieuwsgierig naar waarom u een goede investering gaat zijn.
Afbeelding credit: EyeFound, Shutterstock
2. Neem een marktanalyse op
Een marktanalyse is een belangrijk onderdeel van uw businessplan. Als je je huiswerk al van bovenaf hebt gedaan, dan zou dit vrij eenvoudig moeten zijn om te schrijven. Dit gedeelte bevat meestal een overzicht van hoe groot de markt is voor uw services, evenals een van de concurrenten. Dit is vooral belangrijk als u beleggers probeert te overtuigen om u te steunen.
U kunt ook overwegen om uw SWOT-analyse op te nemen. Hier is een voorbeeld van hoe dat eruit ziet:
Sterke aanwezigheid op sociale media om diensten te promoten, enz.
Zwakke punten
Kansen
Bedreigingen
Concurrerende prijzen van andere lokale bedrijven
Enz.
3. Schets het management en de organisatie
Een bank of potentiële investeerders willen een duidelijke commandostructuur zien in een nieuw bedrijf. Alle grote leiders weten dat ze niet alles kunnen. Het is absoluut noodzakelijk om sommige taken te delegeren. Zelfs als u de enige werknemer van uw bedrijf bent, moet u ervoor zorgen dat u een lay-out opneemt van hoe elk aspect van uw bedrijf zal worden gerund en georganiseerd.
4. Bepaal welke producten en diensten u wilt aanbieden
Zoals hierboven vermeld, moet u duidelijk beschrijven welke exacte diensten u bereid bent te leveren. Een probleem dat veel bedrijven tegenkomen, is scope creep – wanneer wijzigingen worden aangebracht in de scope van de taak zonder dat er een controleprocedure is ingesteld. Een eenvoudige taak eindigt met andere toegevoegde maar niet-gecompenseerde services. Het detailleren van uw aanbod is een manier om te voorkomen dat het u overkomt.
Bovendien, als u van plan bent om in de toekomst nieuwe diensten / producten op te nemen, wilt u een paar paragrafen schrijven waarin u uitlegt hoe ze uw winst zullen verbeteren.
Afbeelding credit: SB Arts Media, Shutterstock
5. Voer klantsegmentatie uit
Klantsegmentatie beschrijft het proces van het onderverdelen van de groepen mensen of cohorten die u hoopt te bereiken op basis van hun voorkeuren en kenmerken. Het helpt u te optimaliseren hoe u uw middelen, advertentiedollars en marketinginspanningen richt. Je moet een duidelijk beeld geven van wie je ideale klant is.
Dit omvat vaak:
Locatie van de klant
Opleidingsniveau
Leeftijdscategorie
Waar ze werken en hun inkomen
Waarden, overtuigingen en meningen
Enz.
6. Werk uw marketingplan uit
Hoe u uw klanten op de markt brengt, wordt grotendeels bepaald door de ideale klant die u zojuist hebt beschreven. Het moet ook uw huidige en toekomstige strategieën voor uw ideeën beschrijven en hoe ze precies in dat beeld passen. Marketingplannen omvatten meestal uw prijzen, producten of diensten, hoe u deze producten of diensten zult promoten en waar u van plan bent ze te verkopen.
We raden u aan uw klantsegmentatie te raadplegen bij het ontwikkelen van uw marketingplan. Verschillende thema’s spreken verschillende demografieën aan. Als u uw doelgroep en segmenten kent, kunt u een plan maken met de beste uitbetalingen. Babyboomers gebruiken bijvoorbeeld vaker YouTube, terwijl millennials goed reageren op gebruikersbetrokkenheid.
7. Plan uw bedrijfslogistiek en -activiteiten
Deze sectie verwijst naar de workflow die u implementeert om uw plan om te zetten in realiteit. Of u dit bedrijfsplan nu voor uw eigen voordeel of voor een belegger maakt, dit gedeelte moet vrij gedetailleerd zijn.
Het moet aspecten bevatten zoals:
Faciliteiten/locaties: Waar ga je werken? Heb je een fysieke werkruimte? Zo ja, waar? In welke gebieden bent u van plan diensten aan te bieden?
Uitrusting: Welke tools zijn nodig om uw bedrijf op de rails te krijgen En hardlopen? Denk aan riemen, voer- en waterbakken, hondentassen, etc.
Inventaris: Waar ga je die apparatuur bewaren? Hoeveel ben je van plan om bij de hand te hebben?
Vervulling: Ben jij de persoon die aan de vraag voldoet? Heb je werknemers?
Met zoveel nieuwe bedrijven die in de eerste paar jaar falen, moet deze sectie alles met betrekking tot geld uiteenzetten. Financiële gezondheid is cruciaal voor uw bedrijf om te overleven. Deze sectie moet uit drie dingen bestaan: een winst- en verliesrekening, balans en kasstroomoverzicht.
De resultatenrekening toont de lezer van het plan uw inkomstenbronnen en uitgaven in de loop van de tijd. U kunt ook toekomstige mijlpalen opnemen als u nog niet bent gestart. De balans gaat over hoeveel eigen vermogen u in uw bedrijf heeft en u vermeldt al uw bedrijfsactiva en -verplichtingen.
Activa – Passiva = Eigen vermogen
Ten slotte is uw kasstroomoverzicht vergelijkbaar met uw winst- en verliesrekening; het houdt echter rekening met de geïnde inkomsten en wanneer de uitgaven worden betaald. Je doel is om een positieve cashflow te hebben!
Afbeelding credit: Karolina Grabowska, Pexels
9. Schrijf uw samenvatting
Het zal u misschien verbazen dat we de samenvatting aan het einde van het proces plaatsen. Alle planning die je hebt gemaakt en de beslissingen die je hebt genomen, zijn echter het vlees van dit essentiële document. Daarom is het logisch om het te schrijven nadat je je analyse hebt doorlopen. Zie dit als uw 5 minuten durende lifttoespraak waarin u uzelf en uw bedrijf verkoopt aan een bank of investeerders. Het moet strak zijn zonder pluisjes – alleen de feiten en uw belangrijkste verkoopargumenten.
Een samenvatting kan er ongeveer zo uitzien:
(Bedrijfsnaam) heeft tot doel het ultieme hondenuitlaat- en gezelschapsbedrijf te zijn (locatie / gemeenschap), met een breed scala aan hoogwaardige honden- en eigenaarsdiensten tegen een redelijke prijs. (Bedrijfsnaam) zal zijn hoofdkantoor hebben in (locatie) en leveren (diensten / producten en waarom er vraag naar is).
Uw businessplan
De Small Business Administration (SBA) biedt sjablonen voor traditionele en slanke bedrijfsplannen. We raden u aan beide opties te verkennen om u te helpen beslissen hoe u verder moet gaan.
Afbeelding credit: SvetikovaV, Shutterstock
Laatste gedachten
Een van de beste dingen die uit de pandemie kwamen, was dat mensen out of the box dachten. Werk hoeft geen 9-5 baan te zijn; Het kan alles zijn wat je wilt, zolang je maar de drive en inspanning hebt om het te laten gebeuren. Dat omvat het starten van een hondenuitlaatbedrijf. Een gedetailleerd plan bepaalt de koers om ervoor te zorgen dat uw bedrijf succesvol is.