15 verrassende trends en statistieken voor bezorgdiensten voor dierenvoeding (update 2023)
Het bezorgen van dierenvoeding is een levendig en groeiend deel van de markt voor dierenvoeding. Steeds meer mensen kiezen ervoor om hun dierenvoeding online te kopen en het rechtstreeks bij hen thuis te laten bezorgen in plaats van het in de winkel te kopen. Deze bezorgdiensten omvatten ook de groeiende markt voor maaltijdpakketten voor huisdierenvoeding en vers voedsel voor huisdieren dat niet lang houdbaar is. Wat drijft deze trends? Er zijn tal van redenen voor de groei in de markt voor bezorgdiensten voor dierenvoeding.
Hier zijn 15 verrassende trends en statistieken over de markt voor bezorgdiensten voor dierenvoeding voor dit jaar.
De 15 Pet Food Delivery Service Statistieken
De jaarlijkse uitgaven aan huisdieren zullen naar verwachting tegen het einde van het decennium met $ 1.000 per jaar groeien.
Trends in het bezorgen van dieren beginnen trends in het bezorgen van menselijk voedsel na te bootsen, inclusief versaanbod dat op dezelfde dag wordt geleverd.
Abonnementen en gastronomische dierenvoeding vormden 16% van alle verkoop van dierenvoeding in 2021.
Het aantal huisdieren in ontwikkelde landen is de afgelopen jaren met 9% toegenomen.
Wereldwijde bezorgdiensten voor maaltijdpakketten voor huisdieren waren goed voor $ 1,67 miljard in 2020
Wereldwijde bezorgdiensten voor maaltijdpakketten voor huisdieren zullen naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 15,3% tussen nu en 2028.
Bezorgdiensten voor dierenvoeding zullen naar schatting tegen 2028 meer dan $ 5 miljard aan omzet opleveren.
De Aziatisch-Pacifische markt zal naar verwachting de komende tien jaar een sterke groei op het gebied van bezorgservice voor dierenvoeding stimuleren.
Volledige abonnementsdiensten voor het bezorgen van dierenvoeding zullen naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks tempo van 17,3%, waarmee de totale markt wordt overtroffen.
Externe leveranciers, zoals DoorDash, reiken uit om snelle bezorgdiensten van vers dierenvoer van lokale dierenwinkels te bieden om aan de vraag van de consument te voldoen.
Honden waren in 2020 goed voor 48% van de markt voor bezorgdiensten voor dierenvoeding, het grootste aandeel.
De groei in deze sector wordt toegeschreven aan een verhoogde gehechtheid aan huisdieren, een groter algemeen aantal huisdieren en een beter opgeleide populatie die huisdieren bezit.
Direct-to-consumer (D2C) verkoop van dierenvoeding zal naar verwachting een veerkrachtige pijler van e-commerce blijven, zelfs als andere online winkels beginnen te vlaggen.
Personalisatie van ped-voedselbestellingen is aantrekkelijk voor consumenten en blijft sterke D2C online verkoop van dierenvoeding stimuleren, inclusief voedselbezorgdiensten.
De levensduur en levensduur van huisdieren kunnen aansluiten bij abonnementsdiensten voor het bezorgen van dierenvoeding en zullen de voorspelde groei stimuleren.
De algemene huisdierenmarkt
1. De jaarlijkse uitgaven aan huisdieren zullen naar verwachting tegen het einde van het decennium met $ 1.000 per jaar groeien.
(DoorDash)
De totale uitgaven aan huisdieren zullen naar verwachting tegen 2030 verdubbelen. De huidige gemiddelde jaarlijkse uitgaven per huisdier zijn $ 900, en dat aantal zal naar verwachting in 2030 $ 1.900 overschrijden. Deze groei wordt toegeschreven aan de bereidheid van consumenten om uit te geven aan hun huisdieren, inflatie en de prevalentie van high-end items op de markt. Dit cijfer omvat voedsel voor huisdieren, speelgoed, medicijnen en traktaties. Deze trend benadrukt de bereidheid van consumenten om jaar na jaar meer geld uit te geven aan hun huisdieren.
Afbeelding Credit: Alena Menshikova, Shutterstock
2. Trends in het bezorgen van dieren beginnen trends in het bezorgen van menselijk voedsel na te bootsen, inclusief versaanbod dat op dezelfde dag wordt geleverd.
(DoorDash)
Trends op het gebied van menselijke voedselbezorging zijn uitgebreid met fastfood, boodschappen, maaltijdpakketten en meer. Deze trends beginnen nu te worden nagebootst door de bezorgservice-industrie voor dierenvoeding. Experts verwachten dat de bezorgindustrie voor dierenvoeding nauw aansluit bij de menselijke markt, zij het op een vertraagde manier. Naarmate menselijke bezorgdiensten uitbreiden en maaltijdpakketten populairder worden, zullen er ook vergelijkbare trends ontstaan voor de markt voor dierenvoeding.
3. Abonnementen en gastronomische dierenvoeding vormden 16% van alle verkoop van dierenvoeding in 2021.
(Statista)
In 2021 maakten abonnements- en gastronomische dierenvoeding 16% uit van de totale markt voor dierenvoeding. Dit vertegenwoordigde de op twee na grootste categorie van de verkoop van dierenvoeding, maar dat marktaandeel zal naar verwachting groeien naarmate de markt de komende jaren groeit.
4. Het aantal huisdieren in ontwikkelde landen is de afgelopen jaren met 9% toegenomen.
(Grandview Onderzoek)
Veel van de groei in deze sector en de opkomende trends kunnen worden toegeschreven aan het grotere totale aantal huisdieren in de wereld van vandaag. De COVID-19 pandemie zorgde voor veel groei in de totale verdovingr van huishoudens die huisdieren bezitten. Het aantal huishoudens dat honden bezit is nu meer dan 65 miljoen, terwijl het aantal huishoudens dat katten bezit in 2021 meer dan 45 miljoen bedroeg. Naarmate het aantal huisdieren toeneemt, neemt ook de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven in de huisdierenindustrie toe.
Afbeelding Credit: sophiecat, Shutterstock
Trends in bezorgservice voor dierenvoeding voor dit decennium
5. Wereldwijde bezorgdiensten voor maaltijdpakketten voor huisdieren waren goed voor $ 1,67 miljard in 2020.
(Grandview Onderzoek)
Het totale bedrag dat wereldwijd werd uitgegeven aan bezorgdiensten voor maaltijdpakketten voor huisdieren overschreed in 2020 voor het eerst $ 1,5 miljard. Dit markeert een gestage waarneembare toename in deze markt in de loop van de tijd. Het totale aantal totale verkopen van de levering van dierenvoeding zal naar verwachting blijven stijgen. De Verenigde Staten zijn niet het enige land dat deelneemt aan deze markt. Andere grote landen zoals India en Japan dragen ook bij aan de algehele wereldmarkt.
6. Wereldwijde bezorgdiensten voor maaltijdpakketten voor huisdieren zullen naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 15,3% tussen nu en 2028.
(Grandview Onderzoek)
De groei in de markt voor het bezorgen van maaltijdpakketten voor dierenvoeding is uiterst gezond. Een groei van 15% is veel hoger dan de groei van de totale totale economie. Het bruto binnenlands product (bbp) in de Verenigde Staten groeit traag. Zelfs China, een van ’s werelds snelst groeiende economieën, heeft zelden een groei die de 10% overschrijdt. Dat betekent dat de bezorgservice-industrie voor dierenvoeding naar verwachting veel sneller zal groeien dan andere industrieën.
7. Bezorgdiensten voor dierenvoeding zullen naar schatting tegen 2028 meer dan $ 5 miljard aan omzet opleveren.
(PR Nieuws Wire)
Met een groeipercentage van 15% is het de bedoeling dat de industrie in 2028 de omzet van $ 5 miljard zal overschrijden en in 2030 $ 9 miljard kan bereiken. Dat markeert een aanzienlijke stijging ten opzichte van de cijfers van 2020 en vertegenwoordigt de overtuiging van experts dat de huidige trends in de markt voor huisdiervoeding gepland zijn om door te gaan met weinig verstoring of onderbreking.
8. De Aziatisch-Pacifische markt zal naar verwachting de komende tien jaar een sterke groei op het gebied van bezorgservice voor dierenvoeding stimuleren.
(PR Nieuws Wire)
Ondanks het instinct van mensen om naar de Verenigde Staten te willen wijzen als een groeileider in deze markt, wordt verwacht dat de regio Azië-Pacific het komende decennium het hoogste groeipercentage zal zien. Landen zoals India, China en Japan hebben ook een groeiend aantal huisdieren en tonen een vergelijkbare bereidheid om meer geld aan hun huisdieren te blijven uitgeven naarmate de tijd vordert. Bezorgdiensten voor dierenvoeding zijn niet alleen een Noord-Amerikaans of Europees fenomeen. Het is een wereldwijde.
9. Volledige abonnementsdiensten voor het bezorgen van dierenvoeding zullen naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks tempo van 17,3%, waarmee de totale markt wordt overtroffen.
(PR Nieuws Wire)
Volledige abonnementsdiensten in de markt voor het bezorgen van dierenvoeding zullen naar verwachting de algehele groei in de industrie overtreffen. Volledige abonnementsdiensten omvatten een maandelijkse herhaalde levering van maaltijdpakketten of dierenvoeding. Deze services zijn ingesteld om herhaalbaar te zijn en automatisch te betalen in plaats van consistente individuele aankopen te vereisen. Deze groei laat zien dat mensen hongerig zijn naar een abonnementsdienst voor dierenvoeding die het gemak en de personalisatie verhoogt.
10. Externe leveranciers, zoals DoorDash, reiken uit om snelle bezorgdiensten van vers dierenvoer van lokale dierenwinkels te bieden om aan de vraag van de consument te voldoen.
(DoorDash)
Om te voldoen aan de vraag naar consistente abonnementsdiensten voor het bezorgen van dierenvoeding, nemen bedrijven zoals DoorDash, Shopify en Uber Eats contact op met lokale dierenwinkels om bezorgdiensten te bieden. DoorDash suggereert dat eigenaren van dierenwinkels kunnen profiteren van het aanbieden van levering van vers dierenvoer op dezelfde dag via lokale diensten van derden. Dat kan eigenaren van fysieke dierenwinkels helpen om de groei bij te houden van e-commerce-outfits die vergelijkbare diensten bieden.
Wie maakt gebruik van bezorgdiensten voor dierenvoeding?
11. Honden waren in 2020 goed voor 48% van de markt voor bezorgdiensten voor dierenvoeding, het grootste aandeel.
(Global Newswire)
De bezorgservice voor dierenvoeding bestaat uit meerdere sectoren, waaronder honden, katten, reptielen, vogels en vissen. Honden waren goed voor het grootste marktaandeel en namen iets minder dan de helft van alle verkopen van de levering van dierenvoeding in 2020 in beslag. De op een na grootste sector was katten. Mensen kopen echter ook dierenvoerbezorging voor hun vogels en vissen.
12. De groei in deze sector wordt toegeschreven aan een toegenomen hechtingment voor huisdieren, een groter algemeen aantal huisdieren en een beter opgeleide populatie die huisdieren bezit.
(Global Newswire)
Naarmate eigenaren van gezelschapsdieren meer gehecht raken aan hun huisdieren, zijn ze meer bereid om te besteden aan diensten zoals het bezorgen van voedsel voor huisdieren. Huisdieren worden steeds meer delen van het gezin in plaats van levende goederen. Naarmate eigenaren van gezelschapsdieren in de 21e eeuw meer geïnvesteerd, beter opgeleid en beter uitgerust worden, is hun eetlust voor uitgaven dienovereenkomstig toegenomen. Eigenaren van gezelschapsdieren zijn meer dan ooit bezorgd over de voeding, het welzijn en de gezondheid van hun huisdier, wat de bezorgindustrie voor huisdiervoeding ten goede komt.
Afbeelding credit: Snowice_81, Shutterstock
Hoe bezorgdiensten voor dierenvoeding passen in de algehele economie van de 21e eeuw
13. Direct-to-consumer (D2C) verkoop van dierenvoeding zal naar verwachting een veerkrachtige pijler van e-commerce blijven, zelfs als andere online winkels beginnen te vlaggen.
(Gewoon-Eten)
Ondanks een sterke opkomst van 2000 tot 2021, begint e-commerce in te zakken. 2022 zag enkele van de ergste verliezen in techaandelen in de geschiedenis, en dat werd gedreven door een vertraging in de e-commercemarkt. Bedrijven als Amazon verloren miljarden aan marktkapitalisatiewaardering door een dip in de aandelenkoersen. Ondanks deze algemene markttrends zal de levering van dierenvoeding naar verwachting sterk blijven, vooral in de e-commerceruimte. Als de levering van voedsel voor huisdieren een afspiegeling is van de menselijke voedselbezorging, zou het in de toekomst een inzinking kunnen zien, maar dat valt nog te bezien.
14. Personalisatie van bestellingen van dierenvoeding is aantrekkelijk voor consumenten en blijft de sterke D2C online verkoop van dierenvoeding stimuleren, inclusief bezorgdiensten voor eten.
(Gewoon-Eten)
Online verkoop van dierenvoeding investeert in personalisatie om klanten te verkrijgen en te behouden. In plaats van generiek hondenvoer te kopen, adverteren bezorgdiensten voor huisdiervoer voor aanpasbare voedselbestellingen die zich richten op specifieke rassen, gezondheidsproblemen, gewichten en levensstijlen. Hierdoor kunnen mensen hondenvoer krijgen dat perfect is voor hun individuele huisdier zonder dat ze naar de dierenwinkel hoeven te gaan om het te doen. Die personalisatie wordt toegeschreven aan de sterke direct-to-consumer verkoop in de markt voor het bezorgen van dierenvoeding.
15. De levensduur en levensduur van huisdieren kunnen aansluiten bij abonnementsdiensten voor het bezorgen van dierenvoeding en zullen de voorspelde groei stimuleren.
(Gewoon-Eten)
Een van de redenen waarom de verkoop van voedselbezorging voor huisdieren naar verwachting in zo’n gezond tempo zal blijven groeien, is gekoppeld aan de levensduur van het gemiddelde huisdier. Als een online retailer een huisdiereigenaar kan aansluiten op zijn abonnementsdiensten, kunnen ze mogelijk acht, negen, tien of meer jaar een klant hebben. Huisdieren kunnen gemakkelijk tien jaar of langer leven, en als een huisdier langer leeft en een klant tevreden is met hun service, kan dit een langdurig consumentenpartnerschap creëren dat de komende jaren een consistente verkoop zal stimuleren.
Afbeelding Credit: thefarmersdog.com
Veelgestelde vragen over bezorgdiensten voor dierenvoeding
Waarom wordt verwacht dat de bezorgdiensten voor dierenvoeding zullen groeien?
Er zijn een aantal overlappende factoren die de groei in de bezorgindustrie voor huisdiervoeding stimuleren. Er is echter geen enkele factor die de rest domineert. De groei is afgeleid van een groter totaal aantal huisdieren, gezinnen die meer investeren in hun huisdieren, het algemene opleidingsniveau van eigenaren van gezelschapsdieren en het aantal gezonde dierenvoeding dat op de markt beschikbaar is. Naarmate eigenaren hoger opgeleid worden, hebben ze de neiging om te kijken naar duurdere producten voor hun huisdier die zich richten op gezondheid en welzijn. De focus op de gezondheid van huisdieren maakt ze een waardevoller onderdeel van het gezin. Al deze dingen spelen in elkaar en zorgen voor een sterke groei in deze sector.
Wat is het meest voorkomende type huisdiervoer dat wordt gekocht?
Ondanks de snelle groei van de markt voor het bezorgen van dierenvoeding, is het meest gekochte dierenvoer nog steeds droogvoer dat persoonlijk wordt gekocht. Marktexperts beweren dat er weinig voordeel is aan het persoonlijk kopen van droogvoer en naarmate de beschikbaarheid van levering van dierenvoeding blijft toenemen, zullen eigenaren van gezelschapsdieren eerder geneigd zijn om online te kopen. Het gemak van online kopen weegt over het algemeen op tegen de minimale voordelen van persoonlijk kopen. Persoonlijke verkoop van droogvoer blijft echter het meest voorkomende type aankoop van huisdiervoer in de Verenigde Staten.
Wat zijn de belangrijkste voordelen van bezorgdiensten voor dierenvoeding?
Er zijn twee belangrijke voordelen van bezorgdiensten voor dierenvoeding. Ten eerste biedt het veel gemakken. Zoals we al zeiden, zien experts niet veel voordelen in het persoonlijk kopen van dierenvoeding. Tenzij u verkoophulp krijgt of monsters ontvangt van dierenvoeding, online biedt dezelfde voordelen zonder tientallen kilo’s zwaar voedsel van de winkel naar uw auto en van uw auto naar uw huis te hoeven slepen. Het tweede voordeel is personalisatie en maatwerk. Bestellingen kunnen worden aangepast aan een specifiek huisdier en vervolgens worden ingesteld om met regelmatige tussenpozen automatisch te worden verzonden. Dat scheelt een reis naar de winkel en zorgt ervoor dat je het beste voer krijgt voor je individuele huisdier.
Conclusie
Bezorgdiensten voor dierenvoeding vormen een groot en groeiend deel van de totale markt voor dierenvoeding. Maaltijdpakketten voor huisdieren, gemaksdiensten en abonnementen zorgen voor groei op dit gebied. Bezorgdiensten voor dierenvoeding bieden veel op het gebied van gemak en maatwerk dat aantrekkelijk is voor klanten. Deze trends sluiten nauw aan bij dezelfde trends als in menselijke voedselbezorgdiensten, en de groei zal naar verwachting sterk zijn tot 2030 op zijn minst.